Christmas Countdown

mandag 22. november 2010

Julekort i rødt og hvitt

Her er kortet jeg laget til Sketchy Colors utfordring #48 som er "Rødt og hvitt".
For meg er vel nettopp disse to julefargene framfor noen :)

Tilda har jeg stemplet på akvarellpapir med Adirondack Espresso. Jeg har "dratt ut blekket" med en vannpensel. På sløyfebåndene og skjortearmene har jeg brukt ørlite akvarellfarge, bare som et lite hint. Hjertene nederst på forkleet derimot er farget med rød glittergelpen, så de er ganske sterke i fargen.
Endelig har jeg somlet meg til å prøve denne bretteteknikken - alltid spennende å prøve noe nytt :)
-og gøy med mange flater å dekorere (nye stempler å prøve)
Dette kortet er et av "de lange" julekortene. Jeg har noen ganger, som nevnt i tidligere innlegg, litt vanskelig for å fatte meg i korthet...

Materialliste:
Bazzill kartong i hvit og rød
Mønsterpapir "free gift" fra Scrapbook magazine
Hjertepunch fra EK Success
Snøkrystallpunch også en "free gift" fra et magasin (kjempebra!)
Kantpunch fra Martha Stewart
Tildastempel fra Magnolia
Tekstempler fra Storyteller og Panduro
Stempelputer: Adirondack Espresso og Versafine Onyx black

3 kommentarer:

  1. Så nydelig kort!
    Og stilig bretteteknikk.
    Ha en fin dag, klem:)

    SvarSlett
  2. Kjempeflott kort.
    Takk for at du er med på sketchy colors sin utfordring denne uken.
    Klem fra kaia

    SvarSlett
  3. Stilig bretteteknikk og nydelig kort:)

    SvarSlett